vasárnap, április 24, 2011

Lasagne al forno



Még mielőtt elfelejtem, leírom ezt is.
Tehát, adott egy dugig töltött hűtőszekrény és egy küszöbön álló 2 hetes távollét. Nincs más megoldás, mint kiüríteni a mélyhűtőt és a fagyasztható frissebb dolgokat a mélyhűtőbe pakolni.
Kezemben egy csomag lasagne tészta (0,5kg) és darált hús (450gr).
Fogtam egy fej hagymát, két gerezd fokhagymát (több nem volt itthon), kb. 10dkg bacon szalonnát, és kb. 10 cm kolbászt vékony karikákban. (Diétás kezdet, mi?) Ezt az egészet serpenyőben dinszteltem, pirítottam. Mikor kezdett odaégni, pánikszerűen rádobtam a darált húst. Mikor a hús elkezdett fehéredni, rákanalaztam 3 ek. sűrített paradicsomot, egy nagy doboz tejfölt (ugye ez nem mélyhűthető...), beletettem két babérlevelet, némi majorannát, oregánót, sót (keveset, mert a kolbász, meg a szalonna ugye sós), borsot, metélőhagymát - ezt kb. mindenbe teszek, nem kell különösebben foglalkozni vele.
Aztán fogtam egy kis lábost, beletettem 4-5 dkg margarint és 2 ek. lisztet, világos rántást készítettem. Ehhez öntöttem 5 dl forró tejet és összeforraltam (- valójában kifutott). Szóval besamelt csináltam.
Fogtam egy tepsit, kikentem margarinnal. Tésztalapokat lefektettem, meglocsoltam (igen, híg lett) besamellel, eztán következett a húsos szósz, megszórtam sajttal. A legfelső réteg tésztára már csak besamelt öntöttem és megszórtam sajttal. 40 perc alatt megsütöttem, 180 fokon légkeveréssel.


R.

Nincsenek megjegyzések: