vasárnap, június 26, 2011

Vega vagyok, de legyen hozzá egy kis hús

A cím náluk amolyan kis családi mottó, mert tényleg szeretjük mi a főzeléket, a paradicsomos, spenótos tésztát, de aztán furcsamód a következő alkalommal mindig kerül egy kis sült/pörkölt/rántott husi az asztalra.
Nálam az örök favorit a kacsacomb. Azért nem a liba, mert az túl nagy, könnyebben kiszárad, és drágább is. A kacsa ezzel szemben hülyebiztos és olcsó(bb). Két kacsacombot már lehet kapni 550 Ft-ért, ebből ketten bőven jóllakunk.

Sült kacsacomb párolt lilahagymával és petrezselymes újkrumplival

Hozzávalók:
2 kacsacomb
Só, bors, koriander, szegfűbors, rózsabors (utóbbiak Pikáns fűszerkeverék néven "Fűszermalom" címszóval kaphatók egyben is)
2 fej hagyma
25 dkg bacon szalonna
1 kisebb fej lila káposzta
Ízlés szerint:só, bors, alma, aszalt vörösáfonya, meggy, méz/cukor, vörösbor stb. 
Olaj/vaj
1/2 kg újkrumpli
Petrezselyem ízlés szerint
Vaj

A combokat megtisztítom, megtörölgetem, alaposan besózom, majd jöhet rá a többi fűszer. A tepsi aljára leszórom a karikára vágott hagymát és a kockázott bacon szalonnát, 2 szeletet kihagyok, amivel majd a végén beterítem a combokat. 
A tepsit beterítem alufóliával és 180 C-on párolni kezdem. Kell neki 1-1,5 óra a fólia alatt. Ha kezd illatozni, megnézem, hogy állnak a combok. Akkor jó, ha mindegyik combcsonton felcsúszott már a bőr és csak a lábcsontocska látszik. Ekkor leveszem a fóliát és még kb. 15 percet sütöm hőlégkeveréssel ugyanezen a hőfokon, hogy szépen megpiruljon. A hagyma az alján könnyen megég, ezért érdemes résen lenni és amennyiben még pirítanánk a combokat akkor a hagymát ki kell venni alóla és a nélkül tovább sütni. 

A krumpli:
Mivel tegnap sikerült a hagymát maximálisan rommá/szénné égetni, ezért a hagymás törtkrumpliból "sajnos" petrezselymes újkrumplit kellet rögtönöznöm. Én úgy csinálom, hogy egy icipicit előfőzöm sós vízben az újkrumplit, aztán vajon megpirítom a krumplikat és a végén szórom rá a petrezselymet. Áron anyukája pedig félbevágja a kicsike kis krumplikat, bedobja őket egy nagy fazékba és mindennemű előfőzés nélkül rázogatja a krumplikat az edényben, míg azok saját kis gőzükben meg nem főnek és közben pirulnak. Isteni finom, de én egyszer úgy odaégettem, hogy elképesztő, azóta nem mertem újra nekifutni. Aki olyan ügyes, hogy nem égeti oda a hagymát a kacsa alatt, annak javasolhatom a hagymás tört krumplit (ezt akkor a legérdemesebb, ha nincs újkrumpli). Tehát itt sós vízben megfőzzük a krumplit, aztán a kacsa alól leválasztjuk a hagymás/baconszalonnás szaftot és ráöntjük a krumplira, majd villával az egészet tessék-lássék módjára homogenizáljuk. Nyami. 

Párolt lilakáposzta
Szóval ez a párolt káposzta dolog azt hiszem túl van fetisizálva. Nincs ebben semmi fakszni, csak fel kell darabolni a káposztát, bedobni egy fazékba egy kicsi olajra és már kész is van. Víz nem kell alá, mert az a cél, hogy a saját nedvességtartalmát eregesse ki magából (azért egy kis vörösbor nem árt neki, csak figyelni kell, hogy elpárologjon teljesen). Ki só, kis bors, kis cukor és az alap már kész is van. Szoktam beletenni egy kis asztalt vörösáfonyát édesítésnek, egy kis almát, hogy kiadósabb legyen. A meggytől savanyúbb, a körtétől szintén egy kicsit kiadósabb. Bátran lehet próbálkozni, nem rontja el semmi. Sőt!

Ilyen lett:


Ui.: legutóbb a krumplit felkockáztam és a tepsibe tettem a combok mellé, így együtt párolódott és sült minden....valami isteni lett. (Egy kis zsiradék a krumpli miatt még kellett alá, de ennyi plusz kalóriát bőven megért..)

1 megjegyzés:

urszusz írta...

jól nyomod!